Få løst opgaverne i hjemmet af andre private til attraktive priser. Du kan nu oprette din opgave helt gratis!

Lær mere om søgemaskineoptimering

Lær mere om søgemaskineoptimering

Google er en af de vigtigste platforme, når det kommer til at drive forretning online. Det er det site, de fleste mennesker kommer til, når de leder efter produkter online. Derfor er det også vigtigt, at man som firma ligger højt blandt søgeresultaterne, når folk søger på noget inden for dit firmas felt. Men hvis du ikke har meget trafik på dit site endnu, for eksempel fordi dit site er helt nyt, så vil det ligge lavt på Google og vil derfor få endnu mindre trafik, eftersom de fleste folk ikke kigger meget længer ned end de første 5-10 links, som Google præsenterer. Der er heldigvis metoder, hvorpå man kan komme højere blandt Googles søgeresultater, og det handler om søgeoptimering. Hvis du lige nu tænker ”hvad er søgemaskineoptimering?” skal du fortsætte med at læse.

Hvad er søgemaskineoptimering?

Den bedste måde at komme højere op på google er via søgemaskine optimering, men hvad er søgemaskineoptimering egentlig? Søgemaskineoptimering, som også kaldes SEO, hvilket står får search engine optimization er en teknik, som mange firmaer benytter sig af for at komme højere op på Google. Når du søger på Google, vil du se, at der først vil være et par links, hvor der står ”AD” ved siden af. Det betyder, at firmaet der ligger der, har betalt Google for at være øverst, men lige under ligger der en række andre resultater, som man ikke kan betale sig til. Du kan til gengæld lægge en SEO-strategi, så dit firma vil være blandt disse, og det er netop hvad søgemaskineoptimering kan gøre for dig.

Google udvælger de links, der ligger øverst via en række processer, som her vil blive simplificeret. Hvis et link til en site optræder på andre sites og websteder, så vil dette site automatisk blive set som populært hos Google, og Google vil placere det højere blandt sine resultater, men man kan ikke bare placere et link på tilfældige sider, da Google så vil regne ud, hvad det er du prøver på. Derfor bør du hyre en tekstforfatter, som kan skrive en organisk tekst, hvor din link indgår, så Google ikke fatter mistanke og underkender dit link. Det kan lyde lidt snedigt, men det er i grund og bund hvad søgemaskineoptimering er og handler om.

Dit link skal være en del af en organisk tekst!

Som før nævnt kan du ikke bare smide dit link ind tilfældige steder, da google AI vil regne ud, at du prøver at komme højere op blandt søgeresultater. Derfor er det nødvendigt at placere dit link i en tekst, som virker organisk så google ikke fatter mistanke. Derfor bør du formulere en SEO-tekst, der virker naturlig på den side, hvor artiklen bliver uploadet, så der på den måde opstår et link mellem publiceringsdomænet og din hjemmeside.

Hvis ikke du ved, hvordan man skriver SEO-artikler, eller ikke vil bruge din tid på det, så kan du relativt billigt hyre en tekstforfatter, der vil formulere dine tekster for dig. Så får du mange SEO-artikler i høj kvalitet, der vil hjælpe din hjemmeside frem mod en bedre placering på google. Det er en relativt lille investering at gøre sig, eftersom det er meget vigtigt, at ligge højt på google, hvis man driver en online forretning.