Hvor meget koster et logo design

Prisguiden til logo design: Få en oversigt over priserne på logo design og hvad du kan forvente for din investering
+150.000 kunder

Find en Logo design

Opret en opgave, modtag bud og få opgaven udført

Det er gratis og tager 2 minutter.

Hvor meget koster et logo design?

Et logo design koster typisk mellem 1.438 kr. og 11.985 kr. Prisen kan variere afhængigt af flere faktorer som opgavens størrelse, kreativ proces, antal og kvalitet af elementer, designerens løn, tidsfrist og designændringer. Planlægning af budgettet i overensstemmelse med disse faktorer sikrer en gnidningsfri proces og tilfredsstillende resultat.



Gratis AI Prisberegner Logo design

Beskriv din opgave og modtag et onlineestimat ud fra de bedst bedømte udbydere, på under 10 sekunder

Baseret på 150k+ opgaver

Bruger AI til at udregne pris

Matcher med rigtige opgaver

Min. 25 anslag

Et logo er med til at give en tydelig og genkendelig identitet til enhver form for mærke, virksomhed eller alt derimellem. Det er en utrolig nem og god måde at få skabt et tydeligt brand. Det er derfor også utroligt vigtigt at have et stærkt logo, som både trækker folks opmærksomhed men også er let at genkende.

Alt efter opgavens størrelse og dine egne ønsker til designet, så er der stor forskel på prisen af at få designet et logo. Prislejet går ligger typisk indenfor et prisspænd på 1.438 kr. til 11.985 kr. alt efter detaljerne omkring opgaven. For de fleste vil det koste omkring 3.836 kr. at få designet et logo.

Faktorer der påvirker prisen for logo design

logo designer designer logo

Der et utal af faktorer som påvirker prisen for logo design. Det er meget en process, som kræver en masse aftaler og revisioner frem og tilbage mellem dig og designeren. Alt efter opgavens omfang, så vil der også være forskellige omkostninger relateret til opgaven. Nedenfor kan du se nogle eksempler på de mest almindelige omkostningsfaktorer for et skræddersyet logo design:

Designprocessen

En stor del af logo design ligger i planlægningen og processen med at udtænke, præcist hvordan logoet skal se ud og indeholde. Her er det naturligvis mange af dine ønsker og idéer som kommer i spil. En professionel designer kan så arbejde med dine idéer og bruge sin ekspertise til at få sat det op på den bedst mulige måde. 

Det handler nemlig ikke blot om at sætte de forskellige elementer sammen, men også at gøre det fængende, opsigtsvækkende og let at huske. Der går altså en del arbejde i selve designprocessen.

Logoets elementer

Når et logo bliver lavet fra bunden, så er der et vist krav til at designe de enkelte elementer og dele af logoet. Det er ikke blot at tage skabeloner og elementer som er lavet i forvejen, hvis du gerne vil have et logo af høj kvalitet. Antallet af elementer, deres kvalitet, størrelser, farver og lignende er alt sammen noget, som kan påvirke prisen på dit logo design. Du kan ønske særlige elementer til visse designere og dette planlægges især i designprocessen.

Lønkompensation

Din logo designer skal naturligvis også betales. Lønnen udbetales enten som en timeløn eller som en sats baseret på de enkelte projekter. Dette bliver tit aftalt med designeren på forhånd. Betalingen vil også afhænge af, hvor kvalificeret og hvor meget erfaring designeren har.

Tidsfrist

Skal du have klaret dit logo design som en hastesag, så vil det komme til at koste mere. En længere deadline giver bedre tid til designeren, og det vil derfor ikke være lige så dyrt som en hasteopgave.

Revisioner af designet

Er der behov for at lave om på designet eller få lavet revisioner, så vil det koste mere. Det kan både give flere udgifter i arbejdstimer, flere designprocesser og eventuelt nye komponenter til logoet.

Hvad indebærer professionelt logo design?

Logo design er i sidste ende en kreativ process og der kan derfor være mange forskellige fremgangsmåder for hver enkelt designer. Dog vil processen ofte udfolde sig på følgende vis:

  1. Indledende designprocess og samtale: Den første del af processen involverer samtale mellem designer og kunde, hvor dine ønsker til logoet og idéer til design kommer i spil. Designeren vil byde ind med sin ekspertise og faglighed til at udvide på dine idéer og vil i fællesskab med dig komme frem til en plan for et logo.
  2. Research: Logo designeren vil gå i en dyb process med research, hvor de kigger meget på din virksomhed, brand eller lignende, som logoet bliver designet til. Designeren vil indkorporere værdierne, kommunikationsstrategien og målgruppen for dit brand ind i logoets design.
  3. Første udkast: Designeren vil bruge sin viden og undersøgte data, samt jeres aftaler fra indledende samtaler til at lave et første udkast til logoet. Du vil få fremvist disse første designs, som så kan bruges som et videre springbræt til at designe videre på logoet.
  4. Udvikling på logo designet: Her vil der blive tegnet og gjort mere for logoets design i forhold til det første udkast. Dette trin er præget af en del frem og tilbage mellem kunde og designer. Når logoets endelige design er ved at være på plads, så skal det naturligvis også blive godkendt af dig.
  5. Endeligt logo design: Til sidst vil det godkendte logo design blive touchet op og gjort færdigt, så det er klar til at blive udgivet.

Er den professionelle logo designer en del af en virksomhed, så kan man ofte forvente prisintervaller i stil med følgende:

Størrelse af logo design virksomhedenVejledende prisinterval (DKK)
Mindre virksomhed eller freelancer1.437 til 3.836 kr.
Mellemstore virksomheder3.836 til 11.979 kr.
Store, internationale virksomheder12.000 kr. og opefter

Fordele ved professionel logo design

Der er ofte langt bedre at vælge et professionelt logo design, fremfor en amatør eller gør-det-selv løsning. Du vil få et logo i langt højere kvalitet hvor der er taget højde for en masse visuelle designprincipper, som man normalt ikke kender til, medmindre man er professionel. Et professionelt logo er også med til at få brandet eller virksomhedens identitet med ind i et visuelt design, som kun en erfaren designer kan gøre det. 

Det er ufatteligt vigtigt for et brand eller virksomhed at kunne binde sig op på et genkendeligt og professionelt udseende logo, som nye og eksisterende kunder begge vil blive draget til.

Skal du have lavet et professionelt logo, så kan du vælge at bruge Handyhand. Her er der også dygtige logo designere, som står klar til at kunne hjælpe med din specifikke opgave. Det er gratis at lægge en opgave op på platformen, og du vil modtage uforpligtende tilbud, som du kan vælge imellem.

Sådan designer du et logo: Begynderguide

Spørgsmål og svar

  • Det er meget forskelligt og afhænger især af opgavens størrelse og kompleksitet, samt mængden af revisioner på designet. Skal du have ordnet et logo indenfor en kort deadline, så kan du godt forvente, at udgifterne bliver noget højere.

  • Du kan i princippet modtage dit logo i alle typer af billedeformatter. Arbejdsfiler til billederedigeringsprogrammer som Photoshop og Gimp kan også bruges til dit logo, hvis du ønsker dette.

  • Så længe der er tale om et betalt arbejde, som du har bestilt, så er det dig, der ejer rettighederne til logoets design.

Skrevet af
Kvinde med telefon

Find en Logo design