Rum-for-rum guide til at pakke hjemmet
Følg vores omfattende guide og lær at pakke hvert rum effektivt. Dette skaber et godt overblik over din flytning.
Når du skal til at flytte, er nedpakningen af dit hjem en betydelig og energiforbrugende opgave. Nogle gange er det nemmest at pakke ned rum-for-rum, så du får et bedre overblik. Det kan spare dig en masse stress og besvær.

Det er altid en god ide at pakke tidligere end for sent. Vi anbefaler derfor, at du gradvis begynder nedpakningen en måned før selve flyttedagen. Hav en flyttekasse i hvert rum, som du kan putte de ting i, du bruger mindst. På denne måde kan du nemmere bevare overblikket og undgå stress i flytteprocessen.

Det kommer selvfølgelig også an på, hvor mange værelser, du skal pakke. Skal du pakke et enkelt værelse, kan du starte ugen inden du flytter. Har du et hus med flere etager, loft og kælder fyldt med opbevarede genstande, er det en god idé at starte endnu tidligere med en god omgang oprydning.
Du bør altid pakke de tunge genstande, såsom bøger og tallerkner, i bunden af kasserne. Brug mindre kasser til tunge genstande, så de ikke bliver overfyldte og umulige at løfte. Du kan også altid fylde op kasserne med lettere genstande, f.eks. puder eller overtøj i toppen, så flyttekassen ikke synker sammen, når du stabler kasserne i flyttebilen. En blanding af tunge og lette ting gør, at flyttekasserne kan bæres af alle, uanset hvilket rum du pakker ned.

Det er vigtigt at få fat i den rette emballage til dine ting for at undgå, at de bliver beskadiget under flytningen. Det gælder uanset om du skal pakke et soveværelse, stuen eller badeværelset ned. Overvej gerne at købe en smule ekstra for at være på den sikre side. Når du skal pakke tingene ned, er det en god idé at skaffe:
Når du har emballagen og flyttekasser klar, er det tid til at gennemgå dit hjem og pakke ned i hvert rum. Husk at afmærke tydeligt på kasserne, hvad de indeholder. Det gør dem nemmere at pakke ud senere, hvis du først skriver, hvilket rum de var i, og så en generel beskrivelse af indholdet.
Din stue og soveværelset kan let pakkes i denne rækkefølge:
Køkkenet kan som regel være et af de rum, som har flest skrøbelige genstande, der skal pakkes ned. Det er derfor vigtigt at du forbereder dig godt på det ved at have en oversigt over de vigtige apparater og særligt skrøbelige genstande i dit køkken.
Gennemgå alle dine køkkenartikler og opdel dem i kategorier som:

Se, hvordan du allerede har opdelt dine ejendele i køkkenet og brug det som din guideline til, hvordan du vil have det opdelt i din nedpakning.
Pak køkkenet ned:
Pak toiletpapir, den sidste skraldepose og rengøringsudstyret som det sidste, når alt andet er pakket og flyttet ud i flyttebilen. På den måde får I ikke ubehagelige overraskelser eller står og skal finde det frem igen. Det vil også være det første, I finder frem og kan sætte klar i det nye hjem.
250 - 250 kr.
11. dec. 2025
Læsetid 3 min.
Det koster typisk 250 kr. at få nedpakket og sorteret indbo i en bolig på 100 m2. Prisen er ens uanset om man ser på laveste eller højeste pris, hvilket indikerer, at der ikke er stor variation i omkostningerne for denne service. Forskellen kan dog ligge i kvaliteten af arbejdet eller erfaringen hos de personer, der udfører opgaven.
11. dec. 2025
Læsetid 3 min.
Det koster typisk mellem 300 kr. og 802 kr. at nedpakke reoler og opbevaringsmøbler i en lejlighed på 80 m2. Prisforskellen skyldes faktorer som mængden af møbler, kompleksiteten af nedpakningen og eventuelle ekstra services. Gennemsnitsprisen ligger omkring 500,3 kr. for denne type opgave.
11. dec. 2025
Læsetid 3 min.
Det koster typisk mellem 500 kr. og 630 kr. for hjælp til idégenerering og praktisk støtte i dit projekt. Den laveste pris dækker grundlæggende assistance, mens den højeste pris inkluderer mere omfattende støtte og ekspertise. Gennemsnitsprisen ligger på 565 kr., hvilket ofte giver en god balance mellem kvalitet og omfang.
11. dec. 2025
Læsetid 3 min.
Det koster typisk mellem 2.500 kr. og 3.500 kr. at få nedtaget reoler, pakket flyttekasser og bortskaffet affald i en lejlighed på 100 m2. Prisforskellen skyldes faktorer som arbejdets omfang, kompleksitet og eventuelle ekstra tjenester. Gennemsnitsprisen ligger omkring 2.966,7 kr. for denne type opgave.
11. dec. 2025
Læsetid 3 min.
Det koster typisk mellem 2.500 kr. og 6.000 kr. for professionel pakke- og flyttehjælp til en bolig på 100 m2. Prisen varierer afhængigt af faktorer som afstand, mængden af ejendele og den specifikke service, der tilbydes. Gennemsnitsprisen ligger omkring 4.676,5 kr.
11. dec. 2025
Læsetid 3 min.
Det koster typisk mellem 3.500 kr. og 4.000 kr. at nedpakke og flytte indbo fra en bolig på 100 m2 i forbindelse med renovering. Den laveste pris dækker ofte grundlæggende tjenester, mens den højeste pris kan inkludere ekstra services eller mere omfattende flyttearbejde. Gennemsnitsprisen ligger på 3.766,7 kr., hvilket giver et godt indtryk af de typiske omkostninger.
11. dec. 2025
Læsetid 3 min.
Det koster typisk mellem 1.995 kr. og 2.500 kr. at nedpakke et skur og en carport til en flyttecontainer på 20 m2. Prisen varierer afhængigt af faktorer som mængden af indhold, kompleksiteten af nedpakningen og eventuelle ekstra tjenester. Gennemsnitsprisen ligger på 2.257,5 kr.
11. dec. 2025
Læsetid 3 min.
Det koster typisk mellem 500 kr. og 600 kr. at få nedpakket ejendele i et privat hjem med fire rum og møbler. Prisen afhænger af faktorer som mængden af indhold, kompleksiteten af opgaven og eventuelle ekstra tjenester. Gennemsnitsprisen ligger omkring 550 kr., hvilket afspejler de mest almindelige forhold for en bolig af denne størrelse.