Vejledende priser
420 - 2,100 kr
420 - 2,100 kr
Find en rydning af hus
Opret en opgave, modtag bud og få opgaven udført
At få ryddet et dødsbo koster omkring 420 kr. for en lille husrydning, mens en stor rydning kan koste ca. 2.100 kr. Prisen for at rydde et dødsbo afhænger af flere faktorer, herunder behovet for en container og eventuelle ekstra gebyrer. Mængden og typen af varer samt beliggenheden påvirker også prisen. For at spare penge kan man sortere genstande, sælge værdigenstande og undersøge lokale genbrugsbutikker med billige rydningstjenester. Dette kan reducere omkostningerne ved husrydningen.
Beskriv din opgave og modtag et onlineestimat ud fra de bedst bedømte udbydere, på under 10 sekunder
Baseret på 150k+ opgaver
Bruger AI til at udregne pris
Matcher med rigtige opgaver
Vores hjem er vores helt eget personlige fristed - men hvad skal der ske med hjemmet, når husejeren går bort? Det kan være føles som en helt umulig opgave at rydde et dødsbo - specielt hvis man i forvejen har haft en lang, trættende og hård dag eller uge. Oplever du at have for travlt til at få ryddet ordentligt ud i de mange ting, som et dødsbo ofte indeholder?
Har du brug for hjælp til at få ryddet ud i kælderen, garagen eller måske hele hjemmet? Så er husrydning en god rigtig god idé!
I gennemsnit starter prisen for en lille husrydning (svarende til en fjerdedel af en lastbil) på omkring 420 kroner, mens en stor rydning (svarende til en fuld lastbil) koster ca. 2.070 kroner.
Omkostningerne vægtes dog forskelligt alt efter hvilken virksomhed, du hyrer. Nogle virksomheder måler mængden af varer, nogle vægten af de ryddede ejendele, mens andre foretrækker en engangspris for den færdige opgave.
Det kan være svært at finde den rigtige løsning - og pris. Derfor har vi lavet en prisguide, som giver dig fuldt overblik over omkostningerne.
Hvorvidt du ønsker at få fjernet dele af eller hele husets indhold, så kan husrydning være med til at gøre det hele lidt nemmere for dig. Når det kommer til prisen, så vil mængden af varer i huset altid afspejles i prisen.
For at hjælpe dig med udarbejdelsen af det rigtige budget, har vi fundet frem til en række væsentlige faktorer, som du skal være særlig opmærksom på.
Som nævnt kan en husrydning betales efter mængde og vægt. Uanset hvilken metode du vælger, gør det sig gældende, at jo flere genstande du skal have ryddet, desto dyrere vil rydningen blive. Møbler og andre varer som tilsammen fylder lasten af en halv varebil, vil være billigere end rydning af varer, der fylder hele varebilen.
Husrydningstype | Mængde | Estimeret pris (minimum) |
---|---|---|
Minimal rydning af varer | Maksimalt 250 kg eller ¼ varevogn | 420 kr. |
Lille rydning af varer | Maksimalt 500 kg eller ½ varevogn | 1.150 kr. |
Middel rydning af varer | Maksimalt 750 kg eller ¾ varevogn | 1.1610 kr. |
Stor rydning af varer | Maksimalt 1.000 kg eller én fuld varevogn | 2.070 kr. |
Udover disse kan du også vælge at leje en container, som koster 1.380 - 1.840 kroner om dagen. En container udlejes oftest til bortskaffelse af gamle møbler eller byggeaffald, men kan også lejes til rydning af eksempelvis dødsbo. Prisen for leje af container kan dog eskalere, især hvis du lejer i mere end én dag.
I tilfælde af at du kun ønsker at få fjernet få genstande i stedet for en hel varevogn, overholdes samme princip. Jo større og tungere varen er, jo højere vil prisen være sammenlignet med mindre og lettere varer. For at give et eksempel, vil prisen for at rydde mindre genstande - f.eks. en ovn, koste omkring 190 kroner i timen. Skulle der derimod fjernes et klaver, så vil prisen i stedet ligge på omkring 350 kroner - 420 kroner i timen.
Prisen kan variere afhængigt af beliggenheden. Bor du eksempelvis i København, kan du sagtens forvente, at priserne for rydning af et dødsbo er lidt højere sammenlignet med resten af Danmark.
Herudover kan du også blive udsat for ekstra gebyrer, hvis du bor langt fra udbyderen eller på landet, hvor transporten skal betales.
Her kan du få et overblik, over hvad den gennemsnitlige pris for en husrydning pr. vare er. Dette kan hjælpe dig med at afstemme dine forventninger og undgå unødige overraskelser:
Vare | Estimeret pris (DKK) |
---|---|
Madras | 350 - 690 kr. |
Affald/byggeaffald | 30 kr. pr. m3 (kubikmeter) |
Hvidevarer/elektronik | 190 - 560 kr. i timen |
Møbel | 350 - 420 kr. i timen |
Grønt affald | 140 kr. pr. M3 (kubikmeter) |
Bortset fra mængde, varetype, beliggenhed og køretøjsomkostninger, kan bortskaffelsen af særlige varer også påvirke prisen.
Afhængigt af udbyderen kan der nemlig pålægges et ekstra gebyr for genstande, der skal bortskaffes til særlige formål - såsom elektroniske varer eller radioaktive varer. Bortskaffelse af de nævnte genstande kræver nemlig særlig håndtering og forudgående oplæring hertil, så afskaffelsen kan udføres sikkert og korrekt. Nogle af disse kræver også specialudstyr og derfor det ekstra gebyr.
For at reducere prisen for rydning af et dødsbo, hjælper det at være godt forberedt. Dette kan du blandt andet gøre ved at forhåndssortere genstande og personligt videresælge varer af værdi - enten online eller i dit lokalområde. Du kan eventuelt opsøge den lokale genbrugsbutik og få en samlet pris for rydning af diverse værdigenstande.
Foretag en indledende sortering af husets genstande, og tjek om varerne eventuelt kan videresælges online. Udover at tjene lidt ekstra penge, vil du også hjælpe med at gøre rydningsprocessen hurtigere og mere effektiv. Dette vil også reducere mængden af ting, der skal fjernes, hvilket vil hjælpe med at reducere prisen for husrydningsservice.
Afhængigt af din beliggenhed kan du undersøge om byen tilbyder gratis dødsborydning, eller om byen har en genbrugsbutik, som selv tilbyder denne service. Dette vil hjælpe med at reducere mængden af genstande, der i sidste ende skal fjernes fra huset.
Du kan eventuelt hyre en vurderingsspecialist, som kan give en anslået værdi af værdifulde genstande. Ved videresalg af disse værdigenstande, kan du bruge pengene på den endelige husrydning.
Det er altid nyttigt at indsamle en række forskellige tilbud. Indhent derfor tilbud fra forskellige virksomheder i lokalområdet, og vælg den der passer til dit budget og har gode anmeldelser.
Varigheden af at rydde et dødsbo varierer fra situation til situation - specielt i forhold til størrelse af huset. Et hus med to til tre værelser vil tage omkring 8 til 16 timer at rydde. Hvis du derimod i forvejen har sorteret i tingene, vil det tage kortere tid.
Inden du booker en husrydningsvirksomhed, skal du først tage stilling til omfanget af rydningen. Spørg dig selv: vil du skille dig af med få ting, eller indholdet af hele garageområdet eller alle genstande i hele huset? Herefter kan du hyrer virksomheden, som så møder op ved dødsboet på den aftalte dato og samler fjerner alle de ting, der skal ryddes væk. Disse genstande vil enten blive bragt til et genbrugscenter, doneret til velgørende organisationer eller videresolgt.
Ja. Du kan enten vælge selv at videresælge vare af værdi, eller du kan - efter en vellykket husrydning - aftale en pris for de varer der har værdi. Disse varer vil rydningsvirksomheden nemlig enten blive bringe til en genbrugsbutik eller sælge videre til en billigere pris. Du kan derfor kontakte din tjenesteudbyder, hvis du ønsker at få beløbet refunderet eller trukket fra startomkostningerne.