Løsning på ikke-klikbar "Download Chrome"-knap i Internet Explorer på Windows Server 2012 R2

Hvorfor er det ikke muligt at klikke på "Download Chrome"-knappen i Internet Explorer på Windows Server 2012 R2, selvom tilladte sider er sat under sikkerhedsindstillinger?

"Download Chrome"-knappen er ikke klikbar i Internet Explorer på Windows Server 2012 R2 på grund af faktorer som Forbedret Sikkerhedskonfiguration (ESC), ActiveX-filtrering, kompatibilitetsvisning, gruppepolitikindstillinger, internetzoner og popup-blokering.

Hvorfor er det ikke muligt at klikke på "Download Chrome"-knappen i Internet Explorer på Windows Server 2012 R2, selvom tilladte sider er sat under sikkerhedsindstillinger?

Der kan være flere årsager til, at "Download Chrome"-knappen ikke er klikbar i Internet Explorer på Windows Server 2012 R2, selvom tilladte sider er sat under sikkerhedsindstillinger. Her er nogle mulige årsager:

  • Forbedret Sikkerhedskonfiguration (ESC): Windows Server 2012 R2 har en funktion kaldet Forbedret Sikkerhedskonfiguration (ESC) for Internet Explorer, som kan blokere visse scripts og elementer på websider, herunder download-knapper.
  • ActiveX-filtrering: Internet Explorer kan have ActiveX-filtrering aktiveret, hvilket kan forhindre visse interaktive elementer på websider i at fungere korrekt.
  • Kompatibilitetsvisning: Hvis websiden vises i kompatibilitetsvisning, kan det påvirke funktionaliteten af visse elementer, herunder download-knapper.
  • Gruppepolitikindstillinger: Gruppepolitikindstillinger på serveren kan begrænse eller blokere visse typer af downloads eller interaktive elementer i Internet Explorer.
  • Internetzoner og sikkerhedsindstillinger: Selvom tilladte sider er sat under sikkerhedsindstillinger, kan andre sikkerhedsindstillinger for internetzoner stadig blokere visse scripts eller elementer på websider.
  • Popup-blokering: Internet Explorer kan have popup-blokering aktiveret, hvilket kan forhindre visse interaktive elementer i at fungere korrekt.

For at løse problemet kan du prøve følgende trin:

  1. Deaktiver Forbedret Sikkerhedskonfiguration (ESC) midlertidigt for at se, om det løser problemet.
  2. Kontroller og juster ActiveX-filtreringsindstillingerne i Internet Explorer.
  3. Deaktiver kompatibilitetsvisning for websiden.
  4. Gennemgå og juster gruppepolitikindstillingerne, hvis det er nødvendigt.
  5. Kontroller og juster sikkerhedsindstillingerne for internetzoner i Internet Explorer.
  6. Deaktiver popup-blokering midlertidigt for at se, om det løser problemet.

Hvis ingen af disse trin løser problemet, kan du overveje at bruge en anden browser til at downloade Chrome.