Hvorfor er det ikke muligt at klikke på "Download Chrome"-knappen i Internet Explorer på Windows Server 2012 R2, selvom tilladte sider er sat under sikkerhedsindstillinger?
"Download Chrome"-knappen er ikke klikbar i Internet Explorer på Windows Server 2012 R2 på grund af faktorer som Forbedret Sikkerhedskonfiguration (ESC), ActiveX-filtrering, kompatibilitetsvisning, gruppepolitikindstillinger, internetzoner og popup-blokering.
Hvorfor er det ikke muligt at klikke på "Download Chrome"-knappen i Internet Explorer på Windows Server 2012 R2, selvom tilladte sider er sat under sikkerhedsindstillinger?
Der kan være flere årsager til, at "Download Chrome"-knappen ikke er klikbar i Internet Explorer på Windows Server 2012 R2, selvom tilladte sider er sat under sikkerhedsindstillinger. Her er nogle mulige årsager:
- Forbedret Sikkerhedskonfiguration (ESC): Windows Server 2012 R2 har en funktion kaldet Forbedret Sikkerhedskonfiguration (ESC) for Internet Explorer, som kan blokere visse scripts og elementer på websider, herunder download-knapper.
- ActiveX-filtrering: Internet Explorer kan have ActiveX-filtrering aktiveret, hvilket kan forhindre visse interaktive elementer på websider i at fungere korrekt.
- Kompatibilitetsvisning: Hvis websiden vises i kompatibilitetsvisning, kan det påvirke funktionaliteten af visse elementer, herunder download-knapper.
- Gruppepolitikindstillinger: Gruppepolitikindstillinger på serveren kan begrænse eller blokere visse typer af downloads eller interaktive elementer i Internet Explorer.
- Internetzoner og sikkerhedsindstillinger: Selvom tilladte sider er sat under sikkerhedsindstillinger, kan andre sikkerhedsindstillinger for internetzoner stadig blokere visse scripts eller elementer på websider.
- Popup-blokering: Internet Explorer kan have popup-blokering aktiveret, hvilket kan forhindre visse interaktive elementer i at fungere korrekt.
For at løse problemet kan du prøve følgende trin:
- Deaktiver Forbedret Sikkerhedskonfiguration (ESC) midlertidigt for at se, om det løser problemet.
- Kontroller og juster ActiveX-filtreringsindstillingerne i Internet Explorer.
- Deaktiver kompatibilitetsvisning for websiden.
- Gennemgå og juster gruppepolitikindstillingerne, hvis det er nødvendigt.
- Kontroller og juster sikkerhedsindstillingerne for internetzoner i Internet Explorer.
- Deaktiver popup-blokering midlertidigt for at se, om det løser problemet.
Hvis ingen af disse trin løser problemet, kan du overveje at bruge en anden browser til at downloade Chrome.