Hvordan kan det løses, at et programikon på proceslinjen bliver ødelagt efter en opdatering, men vises korrekt, når det ikke er fastgjort?
Hvis et programikon på proceslinjen bliver ødelagt efter en opdatering, kan du prøve at fjerne og fastgøre ikonet igen, rydde ikonets cache, genopbygge proceslinjens genveje, opdatere eller geninstallere programmet, eller kontrollere for Windows-opdateringer.
Sådan løser du et ødelagt programikon på proceslinjen efter en opdatering
Hvis et programikon på proceslinjen bliver ødelagt efter en opdatering, men vises korrekt, når det ikke er fastgjort, kan du prøve følgende løsninger:
-
Fjern og fastgør ikonet igen:
- Højreklik på det ødelagte ikon på proceslinjen.
- Vælg "Frigør fra proceslinjen".
- Find programmet i Start-menuen eller på skrivebordet.
- Højreklik på programmet og vælg "Fastgør til proceslinjen".
-
Ryd ikonets cache:
- Åbn File Explorer og naviger til
%localappdata%\Microsoft\Windows\Explorer
.
- Slet filerne med navne som begynder med
iconcache
(f.eks. iconcache.db
).
- Genstart computeren for at genopbygge ikonets cache.
-
Genopbyg proceslinjens genveje:
- Åbn File Explorer og naviger til
%AppData%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar
.
- Slet genvejen til det ødelagte ikon.
- Find programmet i Start-menuen eller på skrivebordet.
- Højreklik på programmet og vælg "Fastgør til proceslinjen".
-
Opdater eller geninstaller programmet:
- Kontroller, om der er en nyere version af programmet tilgængelig.
- Download og installer den nyeste version.
- Hvis problemet fortsætter, kan du prøve at afinstallere og derefter geninstallere programmet.
-
Kontroller for Windows-opdateringer:
- Åbn Indstillinger og gå til "Opdatering og sikkerhed".
- Klik på "Søg efter opdateringer" og installer eventuelle tilgængelige opdateringer.
- Genstart computeren efter installationen af opdateringerne.
Ved at følge disse trin kan du ofte løse problemet med et ødelagt programikon på proceslinjen efter en opdatering.