Gendan Højrekliksmenuen på Proceslinjeikoner i Windows 10 Efter Opgradering fra Windows 7

Hvordan kan højrekliksmenuen på proceslinjeikonerne i Windows 10 gendannes, når den ikke længere vises efter opgradering fra Windows 7?

Hvis højrekliksmenuen på proceslinjeikonerne i Windows 10 ikke vises efter opgradering fra Windows 7, kan du prøve at genstarte Windows Stifinder, kontrollere proceslinjeindstillinger, opdatere drivere, genregistrere systemfiler via kommandoprompt eller oprette en ny brugerkonto.

Sådan gendannes højrekliksmenuen på proceslinjeikonerne i Windows 10 efter opgradering fra Windows 7

Hvis højrekliksmenuen på proceslinjeikonerne i Windows 10 ikke længere vises efter en opgradering fra Windows 7, kan du prøve følgende løsninger:

  • Genstart Windows Stifinder:
    1. Tryk på Ctrl + Shift + Esc for at åbne Jobliste.
    2. Find og vælg "Windows Stifinder" under fanen "Processer".
    3. Klik på "Genstart" nederst til højre i Jobliste-vinduet.
  • Kontroller indstillinger for proceslinjen:
    1. Højreklik på proceslinjen og vælg "Indstillinger for proceslinjen".
    2. Sørg for, at indstillingen "Brug små proceslinjeknapper" er slået fra.
    3. Prøv at slå "Lås proceslinjen" til og fra.
  • Opdater drivere:
    1. Åbn Enhedshåndtering ved at højreklikke på Start-knappen og vælge "Enhedshåndtering".
    2. Udvid kategorien "Skærmkort" og højreklik på din grafikkortdriver.
    3. Vælg "Opdater driver" og følg vejledningen for at opdatere driveren.
  • Brug kommandoprompt til at genregistrere systemfiler:
    1. Åbn Kommandoprompt som administrator ved at højreklikke på Start-knappen og vælge "Kommandoprompt (administrator)".
    2. Indtast følgende kommando og tryk på Enter: sfc /scannow
    3. Vent, indtil scanningen er fuldført, og genstart derefter computeren.
  • Opret en ny brugerkonto:
    1. Åbn Indstillinger ved at trykke på Win + I.
    2. Gå til "Konti" og vælg "Familie og andre brugere".
    3. Klik på "Tilføj en anden til denne pc" og følg vejledningen for at oprette en ny brugerkonto.
    4. Log ind på den nye konto og kontroller, om højrekliksmenuen fungerer.

Hvis ingen af ovenstående løsninger virker, kan det være nødvendigt at udføre en systemgendannelse eller en ren installation af Windows 10 for at løse problemet.