Lenovo G50 Wi-Fi Problemer Efter Windows 10 Opgradering: Sådan Løser Du Det

Hvordan løses problemet med, at en Lenovo G50 med Windows 10 ikke kan forbinde til det samme Wi-Fi-netværk efter opgradering fra Windows 8.1, mens andre enheder i samme netværk fungerer fint?

Hvis din Lenovo G50 med Windows 10 ikke kan forbinde til det samme Wi-Fi-netværk efter opgradering fra Windows 8.1, kan du prøve at opdatere Wi-Fi-drivere, nulstille netværksindstillinger, glemme og genforbinde til netværket, deaktivere antivirus/firewall midlertidigt, køre Windows Fejlfinding eller kontrollere routerindstillinger.

Sådan løses problemet med, at en Lenovo G50 med Windows 10 ikke kan forbinde til det samme Wi-Fi-netværk efter opgradering fra Windows 8.1

Hvis din Lenovo G50 med Windows 10 ikke kan forbinde til det samme Wi-Fi-netværk efter opgradering fra Windows 8.1, mens andre enheder i samme netværk fungerer fint, kan du prøve følgende løsninger:

1. Opdater Wi-Fi-drivere

  • Åbn Enhedshåndtering ved at højreklikke på Start og vælge Enhedshåndtering.
  • Find og udvid kategorien Netværkskort.
  • Højreklik på dit Wi-Fi-kort og vælg Opdater driver.
  • Vælg Søg automatisk efter opdateret driversoftware.
  • Genstart computeren efter opdateringen.

2. Nulstil netværksindstillinger

  • Gå til Indstillinger > Netværk og internet.
  • Vælg Status i venstre side.
  • Rul ned og klik på Nulstil netværk.
  • Følg instruktionerne og genstart computeren.

3. Glem og genforbind til Wi-Fi-netværket

  • Klik på Wi-Fi-ikonet i proceslinjen.
  • Find det problematiske netværk, højreklik og vælg Glem.
  • Genstart computeren.
  • Forbind til netværket igen ved at indtaste adgangskoden.

4. Deaktiver midlertidigt antivirus/firewall

  • Åbn dit antivirusprogram eller firewall-software.
  • Deaktiver midlertidigt beskyttelsen.
  • Prøv at forbinde til Wi-Fi-netværket igen.
  • Hvis det virker, skal du konfigurere undtagelser i din antivirus/firewall for at tillade Wi-Fi-forbindelsen.

5. Kør Windows Fejlfinding

  • Gå til Indstillinger > Opdatering og sikkerhed.
  • Vælg Fejlfinding i venstre side.
  • Klik på Internetforbindelser og vælg Kør fejlfinding.
  • Følg instruktionerne på skærmen.

6. Kontroller routerindstillinger

  • Log ind på din routers administrationsside (normalt via en webbrowser).
  • Kontroller, om der er firmwareopdateringer tilgængelige for din router.
  • Kontroller, om der er MAC-adressefiltrering aktiveret, og tilføj din Lenovo G50's MAC-adresse, hvis nødvendigt.
  • Genstart routeren.

Hvis ingen af ovenstående løsninger virker, kan det være nødvendigt at kontakte Lenovo support eller din internetudbyder for yderligere assistance.