Løsning på %windir% Problemet i Windows 7 x64 på Lenovo Thinkpad T530

Hvordan kan problemet med at computeren (Windows 7 x64, Lenovo Thinkpad T530) ikke kan løse %windir% efter en periode, selvom miljøvariabler og registreringsdatabasen viser, at det er defineret, løses?

Problemet med at computeren (Windows 7 x64, Lenovo Thinkpad T530) ikke kan løse %windir% efter en periode kan løses ved at genstarte computeren, kontrollere miljøvariabler og registreringsdatabasen, køre systemfilkontrol, opdatere drivere og Windows, eller oprette en ny brugerkonto.

Sådan løses problemet med at computeren (Windows 7 x64, Lenovo Thinkpad T530) ikke kan løse %windir% efter en periode

Hvis din computer ikke kan løse %windir% variablen efter en periode, selvom miljøvariabler og registreringsdatabasen viser, at den er defineret, kan du prøve følgende løsninger:

  • Genstart computeren: En simpel genstart kan nogle gange løse problemet, da det kan genindlæse miljøvariablerne korrekt.
  • Kontroller miljøvariabler: Sørg for, at %windir% er korrekt defineret i miljøvariablerne.
    1. Højreklik på "Computer" og vælg "Egenskaber".
    2. Klik på "Avancerede systemindstillinger".
    3. Under fanen "Avanceret" klik på "Miljøvariabler".
    4. Kontroller, at %windir% er sat til "C:\Windows" eller den korrekte sti til din Windows-mappe.
  • Kontroller registreringsdatabasen: Sørg for, at registreringsdatabasen har den korrekte værdi for %windir%.
    1. Åbn "Regedit" ved at skrive "regedit" i søgefeltet og trykke Enter.
    2. Gå til følgende sti: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Environment
    3. Kontroller, at værdien for "windir" er sat til "C:\Windows" eller den korrekte sti til din Windows-mappe.
  • Systemfilkontrol: Kør en systemfilkontrol for at sikre, at der ikke er korrupte systemfiler.
    1. Åbn kommandoprompt som administrator.
    2. Skriv sfc /scannow og tryk Enter.
    3. Vent, indtil scanningen er fuldført, og følg eventuelle instruktioner for at rette fejl.
  • Opdater drivere og Windows: Sørg for, at alle dine drivere og Windows-opdateringer er opdaterede.
    1. Åbn "Windows Update" og søg efter opdateringer.
    2. Installer alle tilgængelige opdateringer.
    3. Kontroller Lenovo's hjemmeside for eventuelle driveropdateringer til din Thinkpad T530.
  • Opret en ny brugerkonto: Hvis problemet er specifikt for en brugerkonto, kan du prøve at oprette en ny brugerkonto og se, om problemet fortsætter.
    1. Gå til "Kontrolpanel" og vælg "Brugerkonti".
    2. Opret en ny konto og log ind med den nye konto.
    3. Kontroller, om %windir% variablen fungerer korrekt på den nye konto.

Hvis ingen af ovenstående løsninger virker, kan det være nødvendigt at overveje en geninstallation af Windows for at løse problemet permanent.

Opret din første opgave på få minutter

Spar dig selv for besvær og kom igennem din to-do liste i dag

1

Beskriv din opgave

2

Modtag bud

3

Få løst din opgave

opgaver platform services

Møbelsamling

Hjælp med at samle Ikea klædeskab

opgaver platform services

Maler

Klargøring af lejlighed til flyttesyn

opgaver platform services

Flyttehjælp

Flytning af 150 kvm hus til Roskilde fra København

opgaver platform services

Havearbejde

Beskæring af 4 større træer

opgaver platform services

IT support

Geninstallering af windows + programmer

opgaver platform services

Elektriker

Installation af Sonos musikanlæg i hus

opgaver platform services

Rengøring

Ugentlig rengøring af lejlighed (114kvm)

opgaver platform services

Flyttehjælp

Flytning af 150 kvm hus til Roskilde fra København

opgaver platform services

Elektriker

Opsætning af lamper i stue og soveværelse

opgaver platform services

Catering

3-retters menu til 14 mennesker