Hvordan kan problemet med tilfældig "deselection" og "reselection" ved hurtig klik og træk med en Logitech MX1100 mus på Windows 7 x64 løses, når det ikke ser ud til at være et hardwareproblem, og der ikke er foretaget nylige driver- eller systemopdateringer?
Problemet med tilfældig "deselection" og "reselection" ved brug af en Logitech MX1100 mus på Windows 7 x64 kan løses ved at kontrollere batteriet, rengøre musen, geninstallere Logitech SetPoint software, opdatere firmware, justere indstillinger, deaktivere baggrundsprogrammer, prøve musen på en anden computer og kontrollere USB-porten.
Sådan løses problemet med tilfældig "deselection" og "reselection" ved hurtig klik og træk med en Logitech MX1100 mus på Windows 7 x64
Hvis du oplever problemer med tilfældig "deselection" og "reselection" ved brug af din Logitech MX1100 mus på Windows 7 x64, og det ikke ser ud til at være et hardwareproblem, kan du prøve følgende løsninger:
- Kontroller musens batteri: Sørg for, at batteriet er fuldt opladet eller udskift det med et nyt. Lavt batteriniveau kan forårsage uregelmæssig opførsel.
- Rengør musen: Fjern eventuel snavs eller støv fra musens sensor og knapper. Dette kan påvirke musens ydeevne.
- Geninstaller Logitech SetPoint software:
- Gå til "Kontrolpanel" og vælg "Programmer og funktioner".
- Find Logitech SetPoint software og afinstaller det.
- Genstart computeren.
- Download den nyeste version af Logitech SetPoint fra Logitechs officielle hjemmeside og installer den.
- Opdater musens firmware: Tjek Logitechs hjemmeside for eventuelle firmwareopdateringer til din MX1100 mus og følg instruktionerne for at opdatere.
- Juster musens indstillinger:
- Åbn Logitech SetPoint software.
- Gå til fanen "Mus og tastaturindstillinger".
- Juster indstillingerne for klik og træk følsomhed.
- Deaktiver unødvendige baggrundsprogrammer: Nogle baggrundsprogrammer kan forstyrre musens funktion. Prøv at deaktivere dem midlertidigt for at se, om problemet løses.
- Prøv musen på en anden computer: Tilslut musen til en anden computer for at se, om problemet fortsætter. Hvis det gør, kan det være et tegn på, at musen er defekt.
- Kontroller USB-porten: Prøv at tilslutte musen til en anden USB-port på din computer. En defekt USB-port kan forårsage forbindelsesproblemer.
Hvis ingen af disse løsninger virker, kan det være nødvendigt at kontakte Logitechs kundesupport for yderligere assistance eller overveje at udskifte musen.