Løsning på tilfældig "deselection" og "reselection" med Logitech MX1100 på Windows 7 x64

Hvordan kan problemet med tilfældig "deselection" og "reselection" ved hurtig klik og træk med en Logitech MX1100 mus på Windows 7 x64 løses, når det ikke ser ud til at være et hardwareproblem, og der ikke er foretaget nylige driver- eller systemopdateringer?

Problemet med tilfældig "deselection" og "reselection" ved brug af en Logitech MX1100 mus på Windows 7 x64 kan løses ved at kontrollere batteriet, rengøre musen, geninstallere Logitech SetPoint software, opdatere firmware, justere indstillinger, deaktivere baggrundsprogrammer, prøve musen på en anden computer og kontrollere USB-porten.

Sådan løses problemet med tilfældig "deselection" og "reselection" ved hurtig klik og træk med en Logitech MX1100 mus på Windows 7 x64

Hvis du oplever problemer med tilfældig "deselection" og "reselection" ved brug af din Logitech MX1100 mus på Windows 7 x64, og det ikke ser ud til at være et hardwareproblem, kan du prøve følgende løsninger:

  • Kontroller musens batteri: Sørg for, at batteriet er fuldt opladet eller udskift det med et nyt. Lavt batteriniveau kan forårsage uregelmæssig opførsel.
  • Rengør musen: Fjern eventuel snavs eller støv fra musens sensor og knapper. Dette kan påvirke musens ydeevne.
  • Geninstaller Logitech SetPoint software:
    1. Gå til "Kontrolpanel" og vælg "Programmer og funktioner".
    2. Find Logitech SetPoint software og afinstaller det.
    3. Genstart computeren.
    4. Download den nyeste version af Logitech SetPoint fra Logitechs officielle hjemmeside og installer den.
  • Opdater musens firmware: Tjek Logitechs hjemmeside for eventuelle firmwareopdateringer til din MX1100 mus og følg instruktionerne for at opdatere.
  • Juster musens indstillinger:
    1. Åbn Logitech SetPoint software.
    2. Gå til fanen "Mus og tastaturindstillinger".
    3. Juster indstillingerne for klik og træk følsomhed.
  • Deaktiver unødvendige baggrundsprogrammer: Nogle baggrundsprogrammer kan forstyrre musens funktion. Prøv at deaktivere dem midlertidigt for at se, om problemet løses.
  • Prøv musen på en anden computer: Tilslut musen til en anden computer for at se, om problemet fortsætter. Hvis det gør, kan det være et tegn på, at musen er defekt.
  • Kontroller USB-porten: Prøv at tilslutte musen til en anden USB-port på din computer. En defekt USB-port kan forårsage forbindelsesproblemer.

Hvis ingen af disse løsninger virker, kan det være nødvendigt at kontakte Logitechs kundesupport for yderligere assistance eller overveje at udskifte musen.