Opret Administratorkonto i Windows via Kommandolinje – Trin-for-Trin Guide

Hvordan oprettes en administratorkonto fra kommandolinjen i Windows, og sikres det, at kontoen ikke er begrænset?

For at oprette en administratorkonto fra kommandolinjen i Windows og sikre, at kontoen ikke er begrænset, skal du åbne kommandoprompten som administrator, oprette en ny brugerkonto, tilføje kontoen til administratorgruppen og bekræfte rettighederne.

Sådan oprettes en administratorkonto fra kommandolinjen i Windows og sikres, at kontoen ikke er begrænset

For at oprette en administratorkonto fra kommandolinjen i Windows og sikre, at kontoen har de nødvendige rettigheder, kan du følge disse trin:

  1. Åbn kommandoprompten som administrator:
    • Tryk på Windows-tasten og skriv cmd.
    • Højreklik på Kommandoprompt og vælg Kør som administrator.
  2. Opret en ny brugerkonto:
    • Skriv følgende kommando og tryk Enter:
      net user [brugernavn] [adgangskode] /add

      Erstat [brugernavn] med det ønskede brugernavn og [adgangskode] med den ønskede adgangskode.

  3. Tilføj den nye brugerkonto til administratorgruppen:
    • Skriv følgende kommando og tryk Enter:
      net localgroup administrators [brugernavn] /add

      Erstat [brugernavn] med det brugernavn, du oprettede i trin 2.

  4. Bekræft, at kontoen har administratorrettigheder:
    • Skriv følgende kommando og tryk Enter:
      net localgroup administrators

      Kontroller, at dit nye brugernavn vises på listen over administratorer.

Ved at følge disse trin opretter du en ny administratorkonto og sikrer, at kontoen har de nødvendige rettigheder til at udføre administrative opgaver på systemet.