Løsning: "The application 'SomeApp.app' can’t be opened" i OS X Yosemite (10.10.x)

Hvordan løses problemet med, at en applikation i OS X Yosemite (10.10.x) ikke kan åbnes og viser dialogen "The application 'SomeApp.app' can’t be opened"?

Hvis en applikation i OS X Yosemite (10.10.x) ikke kan åbnes og viser dialogen "The application 'SomeApp.app' can’t be opened", kan du kontrollere applikationens tilladelser, justere Gatekeeper-indstillinger, genopbygge Launch Services-databasen, genstarte computeren eller kontrollere for softwareopdateringer.

Sådan løses problemet med, at en applikation i OS X Yosemite (10.10.x) ikke kan åbnes og viser dialogen "The application 'SomeApp.app' can’t be opened"

Hvis du oplever, at en applikation i OS X Yosemite (10.10.x) ikke kan åbnes og viser dialogen "The application 'SomeApp.app' can’t be opened", kan du prøve følgende løsninger:

  • Kontroller applikationens tilladelser:
    1. Åbn Terminal fra Applications > Utilities.
    2. Indtast følgende kommando og tryk Enter: sudo chmod +x /path/to/SomeApp.app/Contents/MacOS/*
    3. Erstat /path/to/SomeApp.app med den faktiske sti til applikationen.
    4. Indtast din administratoradgangskode, hvis du bliver bedt om det.
  • Kontroller Gatekeeper-indstillinger:
    1. Gå til Systemindstillinger og vælg Sikkerhed & Privatliv.
    2. Klik på låsen nederst til venstre og indtast din administratoradgangskode for at foretage ændringer.
    3. Under fanen Generelt, vælg Anywhere under Tillad apps downloadet fra.
    4. Prøv at åbne applikationen igen.
  • Genopbyg Launch Services-databasen:
    1. Åbn Terminal fra Applications > Utilities.
    2. Indtast følgende kommando og tryk Enter: /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/LaunchServices.framework/Support/lsregister -kill -r -domain local -domain system -domain user
    3. Vent på, at kommandoen fuldføres, og prøv derefter at åbne applikationen igen.
  • Genstart computeren:

    Nogle gange kan en simpel genstart af computeren løse problemet. Prøv at genstarte din Mac og åbn applikationen igen.

  • Kontroller for softwareopdateringer:
    1. Gå til App Store og klik på Opdateringer.
    2. Installer eventuelle tilgængelige opdateringer til OS X og applikationen.
    3. Prøv at åbne applikationen igen efter opdateringerne er installeret.

Hvis ingen af ovenstående løsninger virker, kan det være nødvendigt at kontakte applikationens supportteam for yderligere assistance.