Siemens opvaskemaskine Zeolith Fejl E15
124.000 kr.
Opvaskemaskine (integreret) melder fejl E15 og der er vand i bundbakken. Når jeg fjerne vand fra bundbakken, virker den igen, men det kommer retur efter nogle dage! Jeg har haft lukket et par dage, for den dobbeltventil der sidder under vasken, men det er som om der stadig kommer vand i bundbakken, så jeg mistænker altså en utæt/defekt dobbeltventil! Er opvaskemaskinen fuldt integreret bag en køkkenlåge (dør hænger på maskinen) eller er den kun delvist indbygget/ikke synlig?: Fuldt integreret (dør hænger på maskinen) Er vandet i bundbakken klart (rent) eller ser det ud til at komme fra afløb/snavs (mælket/mørkt/med madrester)?: Klart/klart vand Har du haft afspærret den dobbelte vandventil under vasken hele tiden, og kommer vand i bundbakken også når den er lukket?: Ja, den har været lukket, og der kommer stadig vand Er vandtilførselsslangen til opvaskemaskinen udskiftet eller i synligt god stand (ingen revner eller løse samlinger)?: Ved ikke Kan du måle eller estimere hvor meget vand der ligger i bundbakken (mm dybde eller ca. liter)?: 2 klude kan fjerne det vand der er i bakken. Vil du have hjælp til kun fejlsøgning/diagnose eller også udskiftning af den dobbelte ventil (hvis det viser sig at være fejlen)?: Fejlsøgning + udskiftning af dobbelventil Er der fri adgang under vasken og plads til at arbejde (normalt skab med døren, ingen større forhindringer)?: Ja, fri adgang Skal eventuelle defekte dele (fx dobbeltventil) kasseres/medtages af hjælperen, eller vil du selv beholde evt. gamle dele?: Jeg vil beholde de gamle dele


