Opsætning af URL til Fjernskrivebordssession: Trin-for-Trin Guide

Hvordan opsættes en URL, der lancerer en fjernskrivebordssession, som f.eks. remotedesktop://example.org, der åbner mstsc.exe med den målrettede computer udfyldt?

Opsætning af en URL til at lancere en fjernskrivebordssession indebærer at registrere en ny URL-protokol i Registreringseditoren og oprette en URL i formatet remotedesktop://[computername].

Opsætning af en URL til at Lancere en Fjernskrivebordssession

For at opsætte en URL, der lancerer en fjernskrivebordssession, som f.eks. remotedesktop://example.org, der åbner mstsc.exe med den målrettede computer udfyldt, skal du følge disse trin:

  1. Registrer en ny URL-protokol:
    • Åbn Registreringseditoren (regedit.exe).
    • Gå til HKEY_CLASSES_ROOT.
    • Opret en ny nøgle med navnet remotedesktop.
    • Indstil standardværdien til en beskrivelse, f.eks. Remote Desktop Protocol.
    • Opret en undernøgle under remotedesktop med navnet shell.
    • Opret en undernøgle under shell med navnet open.
    • Opret en undernøgle under open med navnet command.
    • Indstil standardværdien af command til stien til mstsc.exe med parameteren %1, f.eks. "C:\Windows\System32\mstsc.exe" "%1".
  2. Opret URL'en:
    • Brug formatet remotedesktop://[computername].
    • Eksempel: remotedesktop://example.org.
  3. Test URL'en:
    • Klik på URL'en i en browser eller et dokument.
    • Bekræft, at mstsc.exe åbner med den målrettede computer udfyldt.

Ved at følge disse trin kan du opsætte en brugerdefineret URL-protokol, der lancerer en fjernskrivebordssession med den specificerede computer.