Løsning på Forkert Antal Ulæste E-mails i Outlook: Trin-for-Trin Guide

Hvordan løses problemet med, at en Outlook-mappe viser et forkert antal ulæste e-mails, selvom alle beskeder er markeret som læst?

Hvis din Outlook-mappe viser et forkert antal ulæste e-mails, selvom alle beskeder er markeret som læst, kan du prøve at genstarte Outlook, opdatere mappen, reparere Outlook-datafilen, nulstille visningen, bruge Outlook's indbyggede reparationsværktøj eller oprette en ny profil.

Hvordan løses problemet med, at en Outlook-mappe viser et forkert antal ulæste e-mails, selvom alle beskeder er markeret som læst?

Hvis din Outlook-mappe viser et forkert antal ulæste e-mails, selvom alle beskeder er markeret som læst, kan du prøve følgende løsninger:

  • Genstart Outlook: Nogle gange kan en simpel genstart af Outlook løse problemet.
  • Opdater mappen: Højreklik på mappen og vælg "Opdater mappe" for at tvinge en opdatering.
  • Reparer Outlook-datafil:
    1. Luk Outlook.
    2. Åbn Kontrolpanel og vælg "Mail" (eller "Mail (Microsoft Outlook)").
    3. Klik på "Datafiler" og vælg den datafil, der er tilknyttet din konto.
    4. Klik på "Indstillinger" og derefter "Reparer".
  • Nulstil visning: Nulstil visningen af mappen ved at højreklikke på mappen, vælge "Egenskaber", gå til fanen "Generelt" og klikke på "Nulstil visning".
  • Brug Outlook's indbyggede reparationsværktøj:
    1. Luk Outlook.
    2. Åbn "Scanpst.exe" (Outlook's indbyggede reparationsværktøj).
    3. Find og vælg din Outlook-datafil (.pst eller .ost).
    4. Klik på "Start" for at begynde reparationen.
  • Opret en ny profil:
    1. Åbn Kontrolpanel og vælg "Mail".
    2. Klik på "Vis profiler" og derefter "Tilføj" for at oprette en ny profil.
    3. Konfigurer din e-mail-konto i den nye profil og se, om problemet er løst.

Hvis ingen af ovenstående løsninger virker, kan det være nødvendigt at kontakte Microsoft Support for yderligere assistance.