Professionel rengøringsdame med spand fyldt med rengøringsmidler til slutrengøring af lejlighed.

Hvad er prisen for slutrengøring af lejlighed?

+150.000 kunder

Find en Udflytnings rengøring

Opret en opgave, modtag bud og få opgaven udført

Det er gratis og tager 2 minutter.

Hvad er prisen for slutrengøring af lejlighed?

Prisen for slutrengøring af lejlighed koster typisk mellem 570-1700 DKK. Prisen for slutrengøring afhænger af lejlighedens størrelse, opgaver og lokation. Det kan variere afhængigt af lejemålstype og arbejdsmængde. Ved at ansætte en rengøringshjælp kan du spare tid, penge og undgå stress ved flytningen. En typisk slutrengøring inkluderer vinduesvask, rengøring af skabe, vægge, persienner, lysarmaturer, gulve, ovn og generelle overflader. Yderligere opgaver som tæpperensning, rengøring af opvaskemaskine eller pool kan også tilføjes og øge prisen.



Gratis AI Prisberegner Udflytnings rengøring

Beskriv din opgave og modtag et onlineestimat ud fra de bedst bedømte udbydere, på under 10 sekunder

Baseret på 150k+ opgaver

Bruger AI til at udregne pris

Matcher med rigtige opgaver

Min. 25 anslag

Slutrengøringer gøres i forbindelse med fraflytning fra en lejebolig. Denne guide giver dig estimater af slutrengøringsleje og priser, så du nemt kan finde en lokal rengøringshjælp til en rimelig pris.

En slutrengøring af et standard 3-værelses hjem koster normalt mellem 570 til 1700 kr., men din rengøringshjælp kan opkræve mere eller mindre efter omstændighederne. Slutrengøring kan også variere i pris, afhængigt af hvor du bor, de specifikke opgaver og hvor lang tid det vil tage.

Hvorfor skal jeg ansætte en rengøringshjælper til slutrengøring?

Flytning til et nyt hus eller lejlighed er stressende nok uden at rengøringen er med i billedet. Nogle af de største fordele ved at ansætte en rengøringshjælp til din slutrengøring er følgende:

  • Spar tid: Du har travlt nok med at klargøre dit nye hjem og flytte alt. En erfaren, professionel rengøringshjælp kan tage opgaven med rengøring af dine hænder og kan ofte gøre det meget hurtigt.
  • Spar penge: Du vil ikke selv skulle købe rengøringsmidler og eget udstyr.
  • Få dit indskud tilbage: En professionel rengøringshjælp vil kunne rengøre din lejlighed godt, så du får mest muligt tilbage af dit depositum.
  • Den nemmere løsning: Med en rengøringshjælp skal du ikke tænke på selv at klare arbejdet eller rejse tilbage til den gamle lejebolig for at gøre rent.

Det hele kommer ned til at have færre bekymringer ved en flytning. Hjælp til rengøring kan fjerne rigtig store dele af presset og stresset ved en flytning.

Hvad indebærer slutrengøring?

Når du bestiller rengøringshjælp til slutrengøring, vil det normalt tage omkring 4-6 timer og omfatter som regel følgende tjenester:

  • Alle vinduer vaskes indvendigt og udvendigt
  • Indersiden og toppen af alle skabe rengøres
  • Alle vægge rengøres
  • Persienner og lignende rengøres
  • Alle lysarmaturer rengøres for at fjerne snavs og insekter. De kan også blive poleret efterfølgende
  • Gulve støvsuges og vaskes
  • Alle vinduesspor rengøres
  • Ovnen gøres rent
  • Alle overflader tørres af og eventuelle pletter eller mærker fjernes
  • Emhættefilter vaskes
  • Fodpaneler rengøres for mærker og støv
  • Badeværelser, vaske og køkken rengøres
  • Eventuelle ekstraopgaver

Når du anmoder om en slutrengøring, kan du også bede din rengøringshjælp om at tage sig af yderligere opgaver. Eksempler på disse kunne være:

  • Damprengøring af tæpper
  • Rengøring af opvaskemaskine
  • Rengøring af swimmingpool
  • Polstring rengøring, eksempelvis gardiner, sofaer og madrasser

Hvilken slags opgaver vil din rengøringshjælp ikke klare?

De fleste former for rengøringshjælp er meget fleksible, men der vil alligevel være nogle opgaver, som en rengøringshjælp ikke er egnet til at tage sig af:

  • Vedligeholdelsesopgaver: Eksempelvis radiatorreparation eller lapning af huller
  • Renoveringsopgaver: Maling af vægge eller tapetsering
  • Udendørs rengøring:  Det inkluderer havearbejde som lugning, plæneklipning og fjernelse af haveaffald
  • Professionelle opgaver: I nogle tilfælde kan man have brug for opgaver som skadedyrsbekæmpelse til at gøre sin lejlighed helt klar til udflytning.

Du bliver nødt til at ansætte en handyman, maler, gartner eller skadedyrsbekæmper til de ovenstående opgaver.

Pris for slutrengøring?

Prissætning af din slutrengøring afhænger meget af typen af lejemål, de opgaver der skal klares, og hvor meget arbejde der er involveret. Her er en estimeret prisguide for forskellige slags rengøringer:

RengøringstypePris (DKK)
Slutrengøring470 til 1180 kr.
Almindelig rengøring af lejlighed290 til 710 kr.
Indflytningsrengøring240 til 710 kr.

Her er gennemsnitspriser for ekstraopgaver, der ofte kommer i forbindelse med en slutrengøring:

ServicePris (DKK)
Rengøring af tæpper290 til 950 kr.
Loftrensning240 til 950 kr.
Gulvrensning150 til 570 kr.
Ovnrensning150 til 710 kr.
Flise og fuge rengøring240 til 950 kr.

Faktorer der påvirker prisen for en slutrengøring

Priserne ved forskellige rengøringstjenester varierer en del. Nedenfor kan du se de forskellige faktorer som kan øge eller sænke prisen på din slutrengøring:

  • Hvor lang tid rengøringen tager
  • Det antal rengøringsassistenter, du skal bruge
  • Eventuel forhåndsrengøring
  • Størrelsen af dit hjem, inklusiv antal rum og badeværelser
  • Ekstra rengøringsopgaver, eksempelvis ovn, skabe, vinduer eller tæpper
  • Om du vil levere udstyr og rengøringsmidler
  • Geografisk placering
  • Tilgængelighed
  • Om du har brug for rengøringen på en weekend eller hverdag

Gennemsnitlige timepriser for rengøringsassistenter i Danmark

Timeprisen for en rengøringsassistent skal dække alle deres udgifter, både indenfor løn og virksomhedsomkostninger. Meget af tiden skal din rengøringsassistent opkræve dig dobbelt eller tredoblet af en almindelig timelønssats for at dække de omkostninger, der er forbundet med at drive deres egen virksomhed. Det betyder, at du kan forvente at betale omkring 190 til 290 kr. i timen for en husrengøringsassistent. For at finde en estimeret timepris, så kan du gange det anslået antal timer med mindst 190 kr.

Sådan får du slutrengøringstilbud

Handyhand kan du lægge en opgave op for at få uforpligtende tilbud fra rengøringsassistenter til din slutrengøring. Når du laver din opgave, kan du med fordel tilføje følgende informationer:

  • Timing og budget
  • Sted
  • Antal værelser og badeværelser, samt deres omtrentlige størrelser
  • Angiv, at det er i forbindelse med ophør af lejemål
  • Eventuelle problemer med adgang og tilgængelighed
  • Om jobbet er udfordrende eller særligt tidskrævende
  • Har du selv udstyr til rådighed
  • Eventuel rengøring af ovne, vinduer eller lignende

Med mere passende information og detaljer, så kan du modtage mere nøjagtige bud fra Handyhandere i nærheden af dig.

Handyhand tilbyder en bred vifte af rengøringsservices, der kan hjælpe dig med at holde din lejlighed skinnende ren. Hvis du står overfor en flytning, kan indflytnings rengøring være en stor hjælp. Denne service sikrer, at din nye bolig er i perfekt stand, inden du flytter ind, hvilket kan spare dig for både tid og besvær.

Efter en renovering kan det være en udfordring at få fjernet alt støv og snavs. Her kan rengøring efter renovering være den ideelle løsning. Handyhand sørger for, at din lejlighed bliver grundigt rengjort, så du kan nyde dit nyrenoverede hjem uden bekymringer.

Handyhand gør det nemt at finde lokale rengøringsfolk, der kan hjælpe med alt fra almindelig lejlighedsrengøring til mere specialiserede opgaver. Ved at oprette din opgave gratis på Handyhand, kan du modtage bud fra kvalificerede fagfolk, der er klar til at tage sig af dine rengøringsbehov. Handyhand sikrer betaling, forsikring og kundeservice, så du kan føle dig tryg gennem hele processen.

Skrevet af