At bruge solceller direkte til at forsyne bilpærer i et værksted støder typisk på en række praktiske problemer og begrænsninger. For det første kræver bilpærer en stabil og pålidelig strømkilde for at fungere optimalt. Solenergi kan være variabel afhængigt af vejret og tidspunktet på dagen, hvilket kan resultere i ujævn belysning eller endda perioder med ingen belysning overhovedet. Desuden er energien som solceller producerer, ofte i en form, der kræver omformning eller lagring (typisk i batterier), før den kan bruges effektivt til at drive bilpærer. Denne proces kan introducere ekstra omkostninger og kompleksitet.
For at skabe en mere stabil og pålidelig løsning, ville det være mere hensigtsmæssigt at kombinere solcellerne med et effektivt energilageringssystem. Dette kunne involvere brugen af batterier til at lagre overskydende energi produceret i solrige perioder, som så kan anvendes til at forsyne værkstedets belysning i mindre lyse perioder eller om natten. Yderligere kunne integration af en intelligent styringsteknologi også bidrage til en mere effektiv forvaltning af energiforbruget, ved at prioritere energiforsyningen baseret på de aktuelle behov og tilgængelige ressourcer.
I sidste ende, selvom idéen om at anvende solceller som en direkte strømkilde til bilpærer i et værksted kan virke tiltalende af miljømæssige og økonomiske grunde, så kræver den succesfulde implementering en mere omfattende tilgang. Denne tilgang bør omfatte energilagring, potentiel omformning og intelligent energistyring, for at sikre en pålidelig og effektiv belysningsløsning.