Handyhand Forsikring

Vi er her for dig

Når du får hjælp til at få løst en opgave gennem Handyhand, er du automatisk dækket af en stærk forsikring fra Omocom.

Stærk forsikringspartner

Omocom er en af nordens stærkeste forsikringspartnere. Du kan derfor altid føle dig tryk, når du får hjælp gennem Handyhand.

Automatisk forsikret

Når du bestiller en tjeneste eller service via Handyhand, er du automatisk dækket af vores stærke forsikring fra Omocom. Den godtgør selvrisikoen på din almindelige indboforsikring, hvis der skulle ske et uheld. Denne side indeholder svar på de mest almindelige spørgsmål om forsikringen og forklarer, hvor du skal henvende dig, hvis uheldet er ude.

 

Når du bestiller en tjeneste eller "service" via Handyhand, er du automatisk dækket af en forsikring fra Omocom. Forsikringen er en kombineret all-risk og selvrisikoforsikring. Forsikringen kan erstatte dig for all-risk skader, der kan opstå i forbindelse med udført Handyhand service. Har du en almindelig indboforsikring, der kan erstatte skaden, refunderer Omocom selvrisikoen på den.

Dette informationsark indeholder svar på de mest almindelige spørgsmål om forsikringen og forklarer, hvor du skal henvende dig, hvis uheldet er ude.Hvis du har spørgsmål, som du ikke kan finde svar på i informationsarket, er du mere end velkommen til at kontakte os her hos Omocom – vi elsker at hjælpe!
 

Hvordan tegner jeg forsikringen?

Du behøver slet ikke at gøre noget som helst. Forsikringen træder automatisk i kraft og gælder under forudsætning af, at du er dækket af en almindelig forsikring, f.eks. en indboforsikring. Forsikringen er en såkaldt obligatorisk gruppeforsikring, som er gyldig i den periode, hvor den tjeneste, du har bestilt via Handyhand, udføres –dog højst i 24 timer fra tjenesten påbegyndes.

 

Hvad dækker forsikringen?

Forsikringen gælder for dig, som bestiller en tjeneste via platformen Handyhand. Tjenesten skal udføres af en privatperson, som har annonceret hos Handyhand. Forsikringen gælder

for pludselige og uforudsete skader på ejendele/ejendom, som medfører, at ejendelens/ejendommens værdi reduceres, eller at ejendelen/ejendommen går tabt.

 

Der er sket et uheld. Hvad gør jeg nu?

Skader anmeldes via Omocoms skadesanmeldelsesformular på https://external.omocom.se/claimsform hurtigst muligt, efter at skaden er opdaget.

Erstatning kan ydes i form af reparation, genanskaffelse (erstatning med tilsvarende genstand) eller penge.
 

Eksempler på skader, som er dækket:


 

✅ Du får hjælp til at male dine vægge, og der bliver spildt maling på gulvet, så det bliver ødelagt.

✅ Du får hjælp af en handyman til at samle en IKEA-reol, og en af hylderne går i stykker under monteringen.

✅ Du har bestilt flyttehjælp, og hjælperen taber en flyttekasse med porcelæn, så indholdet går i stykker.

✅ En rude bliver smadret, mens et møbel bliver båret ind eller ud af dit hus.

Behøver jeg nu ikke længere at have en indboforsikring?


 

Start med at anmelde skaden til Omocom, så hjælper vi dig med, hvad du skal gøre for at få erstatning.

 

Hvad dækker forsikringen ikke??
 

Eksempler på skader, som ikke dækkes:

❌ Skader, der opstår, hvis personen, der udfører tjenesten, ikke er i besiddelse af gyldig

autorisation eller ikke har tilladelse eller ret til at udføre arbejdet. Det gælder f.eks. vådrumsarbejde, elarbejde og lignende.

❌ Forsikringen gælder ikke, hvis skaden er forårsaget forsætligt eller ved grov uagtsomhed.

❌ Erstatningen kan højst udgøre 10.000 kr.

 

Hvad er Omocom?

Omocom er en forsikringsformidler, som distribuerer forsikringen – det er et traditionelt forsikringsselskab, W. R. Berkley Insurance Nordic, som står bag forsikringen og påtager sig risikoen. Omocom går ind for den cirkulære økonomi. Det betyder, at vi gerne vil fremme brugen af ting og boliger, der allerede findes, ved at skræddersy forsikringer til dette formål. Det vil få flere til at turde leje deres ting ud.


Vi håber, at alt går godt med den tjeneste, du har bestilt via Handyhand! Tøv ikke med at kontakte os, hvis du har spørgsmål om forsikringen
eller får brug for at indgive en skadesanmeldelse. Du kan kontakte os på +46 (0)8-520278 70 eller [email protected]

Omocom har sit eget skadebehandlingsteam, som modtager og håndterer skadesanmeldelser hurtigt og smidigt. Hvis du har et spørgsmål om forsikringen eller skal anmelde en skade, er det Omocom, du skal kontakte.


Download forsikringsoversigt.


Husk at:

Forsikringen erstatter ikke skader, der opstår, hvis tjenesteyderen ikke har en gyldig autorisation eller ej har tilladelse til at udføre arbejdet. Det gælder fx vådrumsarbejde og el- arbejde.