Indsæt Ny Række i Excel med Tastaturgenveje - Sådan Gør Du!

Hvordan kan en ny række indsættes over den nuværende række ved brug af kun tastaturet, uden at bruge musen? Er der også en metode til at indsætte flere rækker på én gang?

For at indsætte en ny række over den nuværende række ved brug af kun tastaturet, skal du placere markøren i rækken, trykke Alt + H, derefter I og til sidst R.

Hvordan kan en ny række indsættes over den nuværende række ved brug af kun tastaturet, uden at bruge musen?

For at indsætte en ny række over den nuværende række ved brug af kun tastaturet, kan du følge disse trin:

  1. Placer markøren i den række, hvor du vil indsætte en ny række over.
  2. Tryk på Alt + H for at åbne fanen "Hjem" i Excel.
  3. Tryk derefter på I for at vælge "Indsæt" i menuen.
  4. Tryk på R for at indsætte en ny række over den nuværende række.

Er der også en metode til at indsætte flere rækker på én gang?

Ja, der er en metode til at indsætte flere rækker på én gang ved brug af tastaturet:

  1. Markér det antal rækker, du vil indsætte. For eksempel, hvis du vil indsætte tre nye rækker, skal du markere tre eksisterende rækker.
  2. Tryk på Alt + H for at åbne fanen "Hjem" i Excel.
  3. Tryk derefter på I for at vælge "Indsæt" i menuen.
  4. Tryk på R for at indsætte de markerede rækker over de nuværende rækker.

Ved at følge disse trin kan du effektivt indsætte både enkeltstående og flere rækker ved brug af kun tastaturet.