Sådan laver du en kommasepareret liste i Excel: Trin-for-trin guide

Hvordan oprettes en simpel Excel-ark, der omdanner et ubegrænset antal rækker i Kolonne A til en kommasepareret liste i en anden celle, som brugeren nemt kan kopiere og indsætte i et andet program?

For at oprette et Excel-ark, der omdanner rækker i Kolonne A til en kommasepareret liste, skal du bruge formlen =TEXTJOIN(",", TRUE, A:A) i en celle som B1.

Sådan oprettes en simpel Excel-ark, der omdanner et ubegrænset antal rækker i Kolonne A til en kommasepareret liste i en anden celle

Følg disse trin for at oprette et Excel-ark, der omdanner rækker i Kolonne A til en kommasepareret liste:

  1. Åbn Excel og opret en ny projektmappe.
  2. Indtast dine data i Kolonne A. For eksempel:
    • A1: Æble
    • A2: Banan
    • A3: Kirsebær
    • ... (fortsæt med så mange rækker som nødvendigt)
  3. Vælg en celle, hvor du vil have den kommaseparerede liste til at vises. For eksempel, celle B1.
  4. Indtast følgende formel i celle B1:
    =TEXTJOIN(",", TRUE, A:A)
  5. Tryk på Enter. Nu vil celle B1 indeholde en kommasepareret liste af alle værdierne i Kolonne A.

Bemærk:

  • Formlen TEXTJOIN er tilgængelig i Excel 2016 og nyere versioner.
  • Hvis du bruger en ældre version af Excel, kan du bruge en VBA-makro til at opnå det samme resultat.

For at kopiere og indsætte den kommaseparerede liste i et andet program, skal du blot vælge celle B1, kopiere dens indhold og indsætte det i det ønskede program.