Løs iTerm-problemer: Åbn vinduer efter geninstallation og fjernelse af ~/Library/Application Support/iTerm

Hvordan løses problemet med iTerm, når det ikke åbner vinduer efter geninstallation og fjernelse af ~/Library/Application Support/iTerm?

Problemet med iTerm, der ikke åbner vinduer efter geninstallation og fjernelse af ~/Library/Application Support/iTerm, kan løses ved at kontrollere installationsfiler, nulstille indstillinger, kontrollere tilladelser, oprette en ny profil, gennemgå systemlogfiler og genstarte computeren.

Sådan løses problemet med iTerm, når det ikke åbner vinduer efter geninstallation og fjernelse af ~/Library/Application Support/iTerm

Hvis du oplever problemer med iTerm, hvor det ikke åbner vinduer efter en geninstallation og fjernelse af mappen ~/Library/Application Support/iTerm, kan du følge disse trin for at løse problemet:

  1. Kontroller installationsfilerne:
    • Sørg for, at du har downloadet den nyeste version af iTerm fra den officielle hjemmeside.
    • Geninstaller iTerm for at sikre, at alle nødvendige filer er korrekt installeret.
  2. Nulstil iTerm-indstillinger:
    • Åbn Terminal (standard macOS terminal).
    • Kør følgende kommando for at nulstille iTerm-indstillingerne:
      defaults delete com.googlecode.iterm2
    • Prøv at åbne iTerm igen for at se, om problemet er løst.
  3. Kontroller tilladelser:
    • Åbn Finder og naviger til mappen ~/Library/Application Support/.
    • Højreklik på mappen iTerm og vælg "Vis info".
    • Sørg for, at du har læse- og skrivetilladelser til mappen.
  4. Opret en ny profil:
    • Åbn iTerm og gå til Preferences (Cmd + ,).
    • Under fanen Profiles, klik på + for at oprette en ny profil.
    • Indstil den nye profil som standard og prøv at åbne et nyt vindue.
  5. Kontroller systemlogfiler:
    • Åbn Console (Finder > Programmer > Hjælpeprogrammer > Console).
    • Søg efter eventuelle fejlmeddelelser relateret til iTerm for at få yderligere indsigt i problemet.
  6. Genstart computeren:
    • Genstart din Mac for at sikre, at alle systemprocesser er opdaterede og fungerer korrekt.

Hvis ingen af disse trin løser problemet, kan det være en god idé at kontakte iTerms support eller søge hjælp i iTerm-fællesskabet for yderligere assistance.