Forhindring af Warden-type Programmer i at Læse Uden for Spillets RAM: Effektive Metoder og Sikkerhedsforanstaltninger

Hvordan forhindres [Warden]-type programmer i at læse uden for spillets tildelte RAM, som eksempelvis Valorants Vanguard software og World of Warcraft?

For at forhindre [Warden]-type programmer i at læse uden for spillets tildelte RAM, anvendes teknikker som sandboxing, memory protection, code signing, kernel-level security, integrity checks, access control lists og virtualisering.

Hvordan forhindres [Warden]-type programmer i at læse uden for spillets tildelte RAM, som eksempelvis Valorants Vanguard software og World of Warcraft?

For at forhindre [Warden]-type programmer i at læse uden for spillets tildelte RAM, anvendes flere teknikker og sikkerhedsforanstaltninger. Her er nogle af de mest almindelige metoder:

  • Sandboxing: Ved at køre spillet og dets anti-cheat software i en isoleret miljø (sandbox), kan man begrænse adgangen til systemressourcer uden for det tildelte område.
  • Memory Protection: Operativsystemer som Windows bruger mekanismer som Address Space Layout Randomization (ASLR) og Data Execution Prevention (DEP) for at beskytte hukommelsesområder mod uautoriseret adgang.
  • Code Signing: Kun autoriseret og signeret kode får lov til at køre, hvilket forhindrer uautoriserede programmer i at manipulere spillets hukommelse.
  • Kernel-Level Security: Anti-cheat software som Valorants Vanguard opererer på kernel-niveau, hvilket giver det højere privilegier til at overvåge og beskytte systemet mod uautoriseret adgang.
  • Integrity Checks: Regelmæssige kontrol af spillets filer og hukommelse for at sikre, at de ikke er blevet ændret eller manipuleret.
  • Access Control Lists (ACLs): Brug af ACLs til at specificere, hvilke brugere og systemprocesser der har adgang til bestemte hukommelsesområder.
  • Virtualization: Brug af virtualiseringsteknologier til at køre spillet i en virtuel maskine, hvilket begrænser adgangen til den fysiske hardware og hukommelse.

Disse metoder kombineres ofte for at skabe en lagdelt sikkerhedsstrategi, der gør det meget vanskeligt for uautoriserede programmer at læse eller manipulere spillets hukommelse.