Sådan løser du Adobe Reader-ikonet, der vises som Windows Photo Viewer-ikonet på proceslinjen

Hvordan kan ikonet for Adobe Reader på proceslinjen, som nu vises som ikonet for Windows Photo Viewer, rettes, når afinstallation eller reparation ikke virker?

Hvis ikonet for Adobe Reader på proceslinjen vises som Windows Photo Viewer-ikonet, kan problemet løses ved at nulstille ikonets cache, fjerne og tilføje ikonet igen, kontrollere filforeninger eller geninstallere Adobe Reader.

Sådan rettes Adobe Reader-ikonet på proceslinjen, når det vises som Windows Photo Viewer-ikonet

Hvis ikonet for Adobe Reader på proceslinjen vises som ikonet for Windows Photo Viewer, og hverken afinstallation eller reparation af Adobe Reader løser problemet, kan du prøve følgende trin:

1. Nulstil ikonets cache

Ikonets cache kan blive beskadiget, hvilket kan forårsage forkerte ikoner. Følg disse trin for at nulstille ikonets cache:

  1. Åbn Jobliste ved at trykke på Ctrl + Shift + Esc.
  2. Find og afslut processen explorer.exe.
  3. Klik på Filer og vælg Kør ny opgave.
  4. Skriv cmd og tryk Enter.
  5. I kommandoprompten, skriv følgende kommandoer og tryk Enter efter hver:
    • cd /d %userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer
    • del IconCache.db /a
    • del thumbcache_*.db /a
  6. Genstart explorer.exe ved at skrive explorer.exe i kommandoprompten og trykke Enter.

2. Fjern og tilføj ikonet igen

Fjern Adobe Reader-ikonet fra proceslinjen og tilføj det igen:

  1. Højreklik på Adobe Reader-ikonet på proceslinjen og vælg Fjern fra proceslinje.
  2. Find Adobe Reader i Start-menuen.
  3. Højreklik på Adobe Reader og vælg Fastgør til proceslinje.

3. Kontroller filforeninger

Sørg for, at PDF-filer er associeret med Adobe Reader og ikke med Windows Photo Viewer:

  1. Åbn Indstillinger ved at trykke på Windows + I.
  2. Gå til Apps og vælg Standardapps.
  3. Rul ned og klik på Vælg standardapps efter filtype.
  4. Find .pdf filtypen og sørg for, at den er sat til Adobe Reader.

4. Geninstaller Adobe Reader

Hvis ingen af de ovenstående trin virker, kan en komplet geninstallation af Adobe Reader hjælpe:

  1. Åbn Kontrolpanel og vælg Programmer og funktioner.
  2. Find Adobe Reader, højreklik og vælg Afinstaller.
  3. Genstart computeren.
  4. Download den nyeste version af Adobe Reader fra Adobes officielle hjemmeside og installer den.

Ved at følge disse trin bør du kunne rette problemet med Adobe Reader-ikonet på proceslinjen.