Løsning på Manglende Ikonoverlays i Windows Explorer på Windows 8 Pro 64-bit

Hvordan løses problemet med manglende ikonoverlays i Windows Explorer på en nyinstalleret Windows 8 Pro 64-bit, når det påvirker både Dropbox og Link Shell Extension?

Problemet med manglende ikonoverlays i Windows Explorer på en nyinstalleret Windows 8 Pro 64-bit kan løses ved at kontrollere registreringsdatabasen, genstarte Windows Explorer, geninstallere Dropbox og Link Shell Extension, justere brugerkontokontrolindstillinger og kontrollere tredjeparts software.

Sådan løses problemet med manglende ikonoverlays i Windows Explorer på en nyinstalleret Windows 8 Pro 64-bit

Hvis du oplever problemer med manglende ikonoverlays i Windows Explorer, som påvirker både Dropbox og Link Shell Extension, kan du følge disse trin for at løse problemet:

  1. Kontroller registreringsdatabasen:
    • Åbn Registreringseditoren ved at trykke på Win + R, skriv regedit og tryk på Enter.
    • Gå til følgende sti: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellIconOverlayIdentifiers
    • Kontroller, om der er mere end 15 nøgler under denne nøgle. Windows har en begrænsning på 15 ikonoverlays, og hvis der er flere, vil nogle af dem ikke blive vist.
    • Hvis der er mere end 15 nøgler, skal du slette eller omdøbe nogle af dem, som du ikke har brug for. For eksempel kan du omdøbe nøgler ved at tilføje et præfiks som _ foran navnet.
  2. Genstart Windows Explorer:
    • Åbn Jobliste ved at trykke på Ctrl + Shift + Esc.
    • Find og vælg Windows Stifinder under fanen Processer.
    • Klik på Genstart knappen nederst til højre.
  3. Geninstaller Dropbox og Link Shell Extension:
    • Afinstaller Dropbox og Link Shell Extension via Kontrolpanel > Programmer og funktioner.
    • Genstart computeren.
    • Download og installer de nyeste versioner af Dropbox og Link Shell Extension fra deres respektive hjemmesider.
  4. Kontroller brugerkontokontrol (UAC) indstillinger:
    • Åbn Kontrolpanel og gå til Brugerkonti.
    • Klik på Skift indstillinger for brugerkontokontrol.
    • Træk skyderen til Standard eller Lav og klik på OK.
    • Genstart computeren.
  5. Kontroller tredjeparts software:
    • Nogle tredjepartsprogrammer kan interferere med ikonoverlays. Prøv at deaktivere eller afinstallere nyligt installerede programmer, som kan være årsagen til problemet.

Ved at følge disse trin bør du kunne løse problemet med manglende ikonoverlays i Windows Explorer på din Windows 8 Pro 64-bit installation.