Sådan indtaster du domæne for at oprette forbindelse til fjernskrivebord | Trin-for-trin guide

Hvordan og hvor skal "domain" indtastes for at kunne oprette forbindelse til en fjernskrivebord, når der er givet computernavn, domæne, brugernavn og adgangskode?

For at oprette forbindelse til en fjernskrivebord skal domænet indtastes sammen med brugernavnet i formatet "domæne\brugernavn" under fanen "General" i Remote Desktop Connection.

Hvordan og hvor skal "domain" indtastes for at kunne oprette forbindelse til en fjernskrivebord?

For at oprette forbindelse til en fjernskrivebord, når du har computernavn, domæne, brugernavn og adgangskode, skal du følge disse trin:

  1. Åbn Remote Desktop Connection (Fjernskrivebord).
  2. Indtast computernavnet i feltet "Computer".
  3. Klik på "Show Options" (Vis indstillinger) for at udvide flere indstillinger.
  4. Gå til fanen "General" (Generelt).
  5. Indtast brugernavnet i feltet "User name" (Brugernavn). Brugernavnet skal være i formatet domæne\brugernavn. For eksempel: MYDOMAIN\myusername.
  6. Klik på "Connect" (Opret forbindelse).
  7. Indtast adgangskoden, når du bliver bedt om det.
  8. Klik på "OK" for at oprette forbindelse til fjernskrivebordet.

Ved at følge disse trin sikrer du, at domænet er korrekt indtastet sammen med brugernavnet, hvilket er nødvendigt for at autentificere og oprette forbindelse til fjernskrivebordet.