Sådan bogfører du regninger i e-conomic: En guide for nye brugere

Hvordan bogfører man regninger i e-conomic som ny bruger, og skal bilag leveres til bogholderen først, eller kan de scannes ind i e-conomic for videre behandling?

Som ny bruger bogfører man regninger i e-conomic ved at logge ind, gå til Regnskab, vælge Leverandørfakturaer, indtaste oplysninger og gemme fakturaen. Bilag kan scannes direkte ind i e-conomic for videre behandling, så fysiske bilag er ikke nødvendige.

Sådan bogfører man regninger i e-conomic som ny bruger

  • Log ind på din e-conomic konto.
  • Gå til menuen Regnskab og vælg Leverandørfakturaer.
  • Klik på Ny leverandørfaktura.
  • Indtast leverandørens oplysninger, herunder navn, fakturanummer og dato.
  • Indtast de relevante konti og beløb for de varer eller tjenester, der er købt.
  • Tilføj eventuelle noter eller kommentarer, hvis nødvendigt.
  • Klik på Gem for at bogføre fakturaen.

Skal bilag leveres til bogholderen først, eller kan de scannes ind i e-conomic for videre behandling?

  • Bilag kan scannes direkte ind i e-conomic for videre behandling.
  • Brug funktionen Indscanning i e-conomic for at uploade bilag.
  • Alternativt kan bilag sendes til en specifik e-mailadresse, som e-conomic genererer, og de vil automatisk blive tilføjet til systemet.
  • Efter upload kan bilagene matches med de relevante transaktioner i e-conomic.
  • Det er ikke nødvendigt at levere fysiske bilag til bogholderen, hvis de er scannet og uploadet korrekt.